Comments added to Game.java

This commit is contained in:
Siket Melinda Tekla 2016-05-16 20:48:41 +02:00
parent 7848304f72
commit d118036fc0
1 changed files with 168 additions and 0 deletions

View File

@ -6,21 +6,62 @@ import java.io.File;
import java.io.IOException;
import java.util.Map;
/**
* Egy játékmenetet reprezentáló oszály.
*/
public class Game {
/**
* Az egyik játékos, O'Neill ezredes tárolása.
*/
private Player oneill = null;
/**
* A másik játékos, Jaffa tárolása.
*/
private Player jaffa = null;
/**
* A Replikátor tárolása.
*/
private PlayerBase replicator = null;
/**
* Az aktuális útvesztő tárolása.
*/
private Dungeon dungeon;
/**
* A játékidő tárolása.
*/
private FlowOfTime flowoftime;
/**
* A megjelenítési felület tárolása.
*/
private Display display;
/**
* Egy játékpéldány.
*/
public static Game instance = new Game();
/**
* Az osztály konstruktora.
*/
private Game() {}
/**
* A Replikátor megsemmisítését implementáló függvény.
* Ha a Replikátor úgy semmisült meg, hogy szakadékba esett, akkor
* a szakadék helyét egy mező veszi át.
*
* @param caller a megsemmisülő Replikátor
* @see Tile#setX(int)
* @see Tile#setY(int)
* @see Tile#setAdajacentTile(Tile, Direction)
* @see Tile#getAdjacentTile(Direction)
* @see Display#gapMagic(Gap, Field, int)
*/
public void playerBaseDestroyed(PlayerBase caller) {
if (caller.getCurrentTile().isGap()) {
Field field = new Field();
@ -47,6 +88,17 @@ public class Game {
}
}
/**
* Egy játékos megsemmisítését implementáló függvény. Csökkenti a játék
* teljesítéséhez szükséges ZPM-ek számát a megsemmisülő általá
* összegyűjtött ZPM-ekkel, majd frissíti a megjelenítést.
* Ha mindkét játékos halott, akkor a játék véget ér Anubis győzelmével.
*
* @param caller a megsemmisülő játékos
* @see #updateDisplay()
* @see FlowOfTime#stopTime()
* @see #stopGame(GameoverCause)
*/
public void playerDestroyed(Player caller) {
dungeon.setZPMsToWin(dungeon.getZPMsToWin() - caller.getZPMCount());
Game.instance.updateDisplay();
@ -56,14 +108,38 @@ public class Game {
}
}
/**
* Beállítja az aktuális útvesztőt a kapott útvesztőre.
*
* @param dungeon kapott útvesztő
*/
public void setDungeon(Dungeon dungeon) {
this.dungeon = dungeon;
}
/**
* Beállítja az akutális megjelenítést a kapott megjelenítésre.
*
* @param display kapott megjelenítés
*/
public void setDisplay(Display display) {
this.display = display;
}
/**
* Elindítja a játékot a kapott útvesztőt tartalmazó fájl alapján.
* Inicializálja a csillagkapukat, felépíti az útvesztőt, létrehozza
* a játékosokat és a Replikátort, valamint beállítja a megjelenítést.
* Elindítja a zenét, majd a játékidőt is.
*
* @param dungeonFile kapott útvesztő
* @throws IOException Ha nem található a fájl.
* @see Stargate#init()
* @see Dungeon#buildDungeon(File, Display)
* @see Display#addVisual(Drawer)
* @see Display#startMusic()
* @see FlowOfTime#start(long)
*/
public void startGame(File dungeonFile) throws IOException {
Stargate.init();
@ -84,6 +160,13 @@ public class Game {
flowoftime.start(dungeon.getTimeLimit());
}
/**
* A játék megállítása valamilyen kapott okból. Az oknak megfelelően
* más és más befejezése van a játéknak. Végül a zene leállítása.
*
* @param cause a leállítás oka
* @see Display#stopMusic()
*/
public void stopGame(GameoverCause cause) {
switch (cause){
@ -125,36 +208,83 @@ public class Game {
display.stopMusic();
}
/**
* O'Neill ezredes léptetése a kapott irányba.
*
* @param direction kapott irány
* @see Player#move(Direction)
* @see #checkZPMStatus()
*/
public void moveONeill(Direction direction) {
oneill.move(direction);
checkZPMStatus();
}
/**
* Jaffa léptetése a kapott irányba.
*
* @param direction kapott irány
* @see Player#move(Direction)
* @see #checkZPMStatus()
*/
public void moveJaffa(Direction direction) {
jaffa.move(direction);
checkZPMStatus();
}
/**
* A Replikátor léptetése a kapott irányba.
*
* @param direction kapott irány
* @see PlayerBase#move(Direction)
*/
public void moveReplicator(Direction direction) {
replicator.move(direction);
}
/**
* O'Neill ezredes forgatása balra.
*
* @see Player#rotateLeft()
*/
public void rotateOneillLeft() {
oneill.rotateLeft();
}
/**
* O'Neill ezredes forgatása jobbra.
*
* @see Player#rotateRight()
*/
public void rotateOneillRight() {
oneill.rotateRight();
}
/**
* Jaffa forgatása balra.
*
* @see Player#rotateLeft()
*/
public void rotateJaffaLeft() {
jaffa.rotateLeft();
}
/**
* Jaffa forgatása jobbra.
*
* @see Player#rotateRight()
*/
public void rotateJaffaRight() {
jaffa.rotateRight();
}
/**
* O'Neill ezredes dobozainak kezelése.
*
* @see Player#hasBox()
* @see Player#boxDrop()
* @see Player#boxLift()
*/
public void boxONeill() {
if(oneill.hasBox())
oneill.boxDrop();
@ -162,6 +292,13 @@ public class Game {
oneill.boxLift();
}
/**
* Jaffa dobozainak kezelése.
*
* @see Player#hasBox()
* @see Player#boxDrop()
* @see Player#boxLift()
*/
public void boxJaffa() {
if(jaffa.hasBox())
jaffa.boxDrop();
@ -169,6 +306,13 @@ public class Game {
jaffa.boxLift();
}
/**
* Csillagkapu lövését implementáló függvény.
* Ha a kilőtt csillagkapu sárga vagy kék, akkor O'Neill
* ezredeshez tartozik, egyébként Jaffához.
*
* @param colora csillagkapu színe
*/
public void shootStargate(Color color) {
if(color == Color.YELLOW || color == Color.BLUE)
oneill.shootStargate(Stargate.get(color));
@ -176,6 +320,11 @@ public class Game {
jaffa.shootStargate(Stargate.get(color));
}
/**
* A megjelenítő panel frissítése, újrarajzolása.
*
* @see Control#ioErrorMessage()
*/
public void updateDisplay() {
try {
display.drawVisuals();
@ -186,6 +335,16 @@ public class Game {
}
}
/**
* A ZPM-ek állapotának ellenőrzése. Ha O'Neill ezredes és Jaffa összesen
* összegyűjtöttek annyi ZPM-et, amennyi szükséges a játék megnyeréséhez,
* akkor az fog nyerni, aki több ZPM-et gyűjtött, egyébként veszítettek.
* A játékidő leállítódik és a játék véget ér.
*
* @see Player#getZPMCount()
* @see FlowOfTime#stopTime()
* @see #stopGame(GameoverCause)
*/
private void checkZPMStatus() {
if (oneill.getZPMCount() + jaffa.getZPMCount() >= dungeon.getZPMsToWin()) {
if (oneill.getZPMCount() > jaffa.getZPMCount()) {
@ -215,6 +374,15 @@ public class Game {
}
}
/**
* A ZPM-ek véletlenszerű generálását implementáló függvény. A függvény addig
* iterál, amíg nem talál alkalmas helyet egy új ZPM-nek. Ha ezt megtalálta,
* akkor létrehoz oda egy új ZPM-et, majd megnöveli a játékban való győzelemhez
* szükséges ZPM-ek számát.
*
* @see Tile#setZPMOnTile(ZPM)
* @see Dungeon#setZPMsToWin(int)
*/
public void generateZPM() {
if(((jaffa.getZPMCount() + oneill.getZPMCount()) % 2) == 0) {
Tile source = oneill.getCurrentTile();