function/Function.hpp

68 lines
1.6 KiB
C++

#pragma once
#include <memory>
template <typename Fun>
class Function;
template <typename Ret, typename... Args>
class Function<Ret(Args...)>
{
private:
class callable_base
{
public:
virtual Ret call(Args...) const = 0;
virtual ~callable_base() {}
//virtual ~callable_base() = default; // melyik számít szebbnek? van bármi különbség?
};
template <typename Fun>
class callable : public callable_base
{
private:
Fun _fun;
public:
callable(Fun fun):_fun(fun) {}
virtual Ret call(Args... args) const override
{ return _fun(std::forward<Args>(args)...); }
virtual ~callable() override {}
};
std::unique_ptr<callable_base> _fun;
/* kérdés, hogy ezt lehet-e szebben, vagy ez így a state-of-the-art megoldás?
* lent majd látod, de úgy van megoldva, hogy overloadolva van az operator=
* std::nullptr_t-re. próbáltam varázsolni ilyen std::is_null_pointer-rel,
* meg hasonlókkal a callable::operator()-ben, meg a Function::operator()-ben,
* de nem akarta az igazat. */
bool _is_null = false;
public:
Function() {}
template <typename Fun>
Function& operator=(Fun fun)
{
_fun = std::make_unique<callable<Fun>>(fun);
_is_null = false;
return *this;
}
Function& operator=(std::nullptr_t)
{ _is_null = true; }
Ret operator()(Args... args) const
{
if (_is_null)
throw std::bad_function_call();
return _fun->call(std::forward<Args>(args)...);
}
operator bool() const
{ return static_cast<bool>(_fun); }
};