Comments added to PlayerBase.java

This commit is contained in:
Siket Melinda Tekla 2016-05-16 19:15:33 +02:00
parent 2faf555f49
commit 5bfb7cbbb0

View File

@ -1,11 +1,34 @@
package cicaprojekt; package cicaprojekt;
/**
* A játékban megjelenő személyeket reprezentáló osztály.
*/
public class PlayerBase implements Destroyable { public class PlayerBase implements Destroyable {
/**
* A csempe, amelyen a személy áll.
*/
protected Tile currentTile; protected Tile currentTile;
/**
* Az irány, amerre a személy néz.
*/
protected Direction facingDirection; protected Direction facingDirection;
/**
* A személy neve.
*/
protected String name; protected String name;
/**
* A személy elpusztulását számontartó változó.
*/
protected boolean destroyed; protected boolean destroyed;
/**
* Az osztály konstruktora. Kezdetben a személy életben van és a kapott
* értékekre állítódnak be a tulajdonságai.
*
* @param name a személy neve
* @param startTile a csempe, ahol kezd
* @param startDirection az irány, ahova kezdetben néz
*/
public PlayerBase(String name, Tile startTile, Direction startDirection) { public PlayerBase(String name, Tile startTile, Direction startDirection) {
this.name = name; this.name = name;
currentTile = startTile; currentTile = startTile;
@ -13,25 +36,51 @@ public class PlayerBase implements Destroyable {
destroyed = false; destroyed = false;
} }
/**
* A személy nevével és aktuális tartózkodási helyével tér vissza.
*
* @return a személy neve és aktuális csempéje
*/
@Override @Override
public String toString() { public String toString() {
return String.format("%s: %s", name, currentTile); return String.format("%s: %s", name, currentTile);
} }
/**
* A személy elpusztulását megvalósító függvény.
*
* @see Game#playerBaseDestroyed(PlayerBase)
*/
@Override @Override
public void destroy() { public void destroy() {
destroyed = true; destroyed = true;
Game.instance.playerBaseDestroyed(this); Game.instance.playerBaseDestroyed(this);
} }
/**
* A személy aktuális tartózkodási helyével tér vissza.
*
* @return aktuális csempe
*/
public Tile getCurrentTile() { public Tile getCurrentTile() {
return currentTile; return currentTile;
} }
/**
* A személy aktuális tartózkodási helyét állítja be a kapott csempére.
*
* @param newCurrentTile a kapott csempe
*/
public void setCurrentTile(Tile newCurrentTile) { public void setCurrentTile(Tile newCurrentTile) {
currentTile = newCurrentTile; currentTile = newCurrentTile;
} }
/**
* A személy mozgását megvalósító függvény, amely keretében a személy
* egy csempényit próbál lépni a kapott irányba.
*
* @param direction a kapott irány
*/
public void move(Direction direction) { public void move(Direction direction) {
if(!isDestroyed()) { if(!isDestroyed()) {
this.setFacingDirection(direction); this.setFacingDirection(direction);
@ -49,6 +98,9 @@ public class PlayerBase implements Destroyable {
public void pickZPM(Tile tile) { /* PlayerBase does not collect ZPM modules */ } public void pickZPM(Tile tile) { /* PlayerBase does not collect ZPM modules */ }
/**
* A személy balra forgatását megvalósító függvény.
*/
public void rotateLeft() { public void rotateLeft() {
switch (facingDirection) { switch (facingDirection) {
case NORTH: case NORTH:
@ -66,6 +118,9 @@ public class PlayerBase implements Destroyable {
} }
} }
/**
* A személy jobbra forgatását megvalósító függvény.
*/
public void rotateRight() { public void rotateRight() {
switch (facingDirection) { switch (facingDirection) {
case NORTH: case NORTH:
@ -83,14 +138,30 @@ public class PlayerBase implements Destroyable {
} }
} }
/**
* A függvény a személy aktuális nézési irányával tér vissza.
*
* @return irány, amerre a személy néz
*/
public Direction getFacingDirection() { public Direction getFacingDirection() {
return facingDirection; return facingDirection;
} }
/**
* Beállítja a kapott értékre, hogy arra nézzen a személy.
*
* @param direction kapott irány
*/
public void setFacingDirection(Direction direction) { public void setFacingDirection(Direction direction) {
facingDirection = direction; facingDirection = direction;
} }
/**
* Igazzal tér vissza, ha a személy elpusztult, hamissal, ha nem.
*
* @return true, ha elpusztult
* false, egyébként
*/
public boolean isDestroyed(){ public boolean isDestroyed(){
return destroyed; return destroyed;
} }